Author photoAdrian Gubčo 11.09.2018 14:00

Vo Vrakuni vznikne nová cyklotrasa a rekreačná zóna

Mestská časť Vrakuňa nepatrí k najatraktívnejším častiam Bratislavy, napriek tomu ukrýva dosiaľ nevyužitý potenciál v podobe okolia Malého Dunaja, ktorý je mimoriadnym krajinotvorným prvkom. Na stole je projekt, ktorý si kladie za cieľ tento potenciál lepšie využiť.

Zdroj: Mestská časť Vrakuňa

Zdroj: Mestská časť Vrakuňa

Projekt Danube Bike & Boat je projektom cezhraničnej spolupráce medzi Slovenskom a Maďarskom, zameraným na podporu cestovného ruchu a budovania turistickej destinácie v okolí Malého Dunaja na Slovensku a Mošonského Dunaja v Maďarsku. V rámci rozsiahleho zámeru bude vybudovaných niekoľko nových atrakcií v celom povodí vodného toku, z toho Vrakune (a Bratislavy) sa týka projekt Rekreačnej zóny s mólom a cyklotrasy na letisko. Partnerom je mestská časť Vrakuňa.

V rámci tohto projektu vznikne asfaltová cyklotrasa o dĺžke 1,1 km a šírke tri metre od Ihličnatej ulice až po most ponad Malý Dunaj pri letisku (južne od Malého Dunaja), cykloinfraštruktúra sa napojí na ostatné existujúce úseky v oblasti, predĺži sa pešia promenáda, ktorej základy sa už vo Vrakuni nachádzajú, vznikne "chillout" zóna s pobytovými schodami, mólo pre vodákov a parkovacie kapacity.

Celkový rozpočet projektu činí takmer 3 milióny eur, z toho na Vrakuňu pripadá vyše 300-tisíc. Miera spolufinancovania mestskou časťou je 5% (cca 15-tisíc eur), zvyšné zdroje sú zo štátneho rozpočtu (10%) a z EFRR (85%). Realizácia by mala byť ukončená najneskôr na konci októbra 2019.

Na danú cyklotrasu nadviažu ďalšie pripravované úseky: medzi Ihličnatou ulicou a kruhovým objazdom vo Vrakuni by mal realizáciu zabezpečiť developer, pripravujúci projekt prestavby niekdajšej betonárne, ktorý tu pripravuje menšiu rezidenčnú štvrť, na ktorú zorganizoval aj architektonickú súťaž (víťazom sa stala kancelária Pantograph). Popri letisku smerom do Ivanky pri Dunaji by ďalej malo dojsť ku skvalitneniu infraštruktúry a k napojeniu na tzv. cyklotrasu Jurava II. Postupne takýmto spôsobom vznikne priame napojenie cyklotrasami medzi Malými Karpatami a Dunajom, čím sa značne zvýši cykloturistický potenciál okolia Bratislavy.

Okolie vodných tokov a nábrežia patria k mimoriadne atraktívnym územiam, ktoré sú však v Bratislave zle využité. V minulosti taktiež došlo k zasypaniu a odkanalizovaniu viacerých ramien či potokov, ktoré by pri citlivejšom začlenení do mesta mohli byť jeho výraznou kvalitou a oživiť verejné priestranstvá.

Aby sa podobným chybám predišlo, mesto by malo mať spracovanú Koncepciu bratislavských brehov, ktorá by jasne stanovovala možnosti a podmienky rozvoja nábrežných území. V súčasnej situácii, keď mestá čelia zhoršujúcim sa vplyvom klimatických zmien, by zapájanie vody do mestskej krajiny malo byť nielen príležitosťou, ale aj nutnosťou.
 

Sledujte YIM.BA na Instagrame.

Sledujte YIM.BA na YouTube.

Galéria

  • Zdroj: Mestská časť Vrakuňa
  • Zdroj: Mestská časť Vrakuňa
  • Zdroj: Mestská časť Vrakuňa

Súvisiace články

Komentáre

Najčítanejšie

Zo Slovenska

Tlačové správy

Instagram

Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia

Pozrieť viac

YouTube