Author photoAdrian Gubčo 15.10.2018 09:00

Saratovská sa predĺži do štvrte Bory

AKTUALIZOVANÉ Ako na piatkovom tlačovom brífingu oznámili zástupcovia Bratislavy - hlavného mesta SR a developera Penta Real Estate, Saratovská ulica, hlavná os mestskej časti Dúbravka, dnes končiaca v nezastavanom území severne od sídliska, sa predĺži až do vznikajúcej štvrte Bory. Mesto a developer podpísali zmluvu o spolupráci.

Zdroj: Penta Real Estate

Zdroj: Penta Real Estate

Hlavné mesto týmto projektom reaguje na nevyhovujúci stav Agátovej ulice, ktorá dnes plní funkciu spojenia nielen s Bormi, ale aj s Devínskou Novou Vsou či závodom Volkswagen. Predĺžená Saratovská by mala prejsť podjazdom popod železničnú trať a napojiť sa na cestu II/505, pričom vytvorí aj funkciu spojnice s plánovaným Terminálom integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Bory a P+R parkoviskom (odhadovaná kapacita 470 miest). Uľahčiť by sa malo spojenie s diaľnicou D2, súčasťou má byť aj cyklistické prepojenie Dúbravky s daným územím.

Projekt je už dlhšie v procese vybavovania potrebných povolení. Projektovú dokumentáciu obstaráva developer, ktorý projekt podá na stavebné povolenie, keďže územné rozhodnutie už existuje (od roku 2015) a pozemky sú vysporiadané. Teoreticky by sa tak realizácia mohla spustiť v dohľadnom čase, ak bude zabezpečené potrebné financovanie.

Ak sa mesto skutočne chystá k realizácii tohto projektu, je to dobrá správa, hoci nejde o žiadnu skutočnú novinku. Rovnako dôležitou otázkou je však zároveň aj predĺženie Dúbravskej električkovej radiály do Borov, kde rastie veľká mestská štvrť s rozsiahlou vybavenosťou - okrem nákupného centra aj nemocnica celomestského významu. Mesto odpovedalo, že predĺženie električkovej trate je otázka samostatného projektu.

V tejto odpovedi sa schováva určitý háčik, keďže doteraz nie je úplne jasné, ako bude táto trať vedená. Logické by bolo viesť ju v stredovom páse spoločne so Saratovskou, kde by podjazdom (a ideálne so zastávkou a priamym prístupom na budúci TIOP) prekonala železničnú trať. V skutočnosti však lokálni aktéri (ŽSR a Penta) navrhovali trať viesť po estakáde, teda mostnom objekte ponad železnicu. Okrem totálneho predraženia by to viedlo aj k radikálnemu zhoršeniu prestupovania medzi jednotlivými druhmi dopravy. S ohľadom na to by realizácia predĺženia trate bola zrejme otázkou oveľa vzdialenejšej budúcnosti.

Ak má mesto záujem o skutočné zlepšenie dopravnej situácie, bude prirodzene v rámci dokončovania projektovej dokumentácie presadzovať vedenie trate pod železnicou. Ak tomu tak nebude, ukáže sa proklamovaná snaha mesta o zlepšenie dostupnosti Borov a ostatných častí Bratislavy len frázou.

 

AKTUALIZOVANÉ: Developer Penta Real Estate informuje, že k otázke vedenia električkovej trate dal vypracovať Štúdiu realizovateľnosti, z ktorej vyplynulo odporučenie viesť trať estakádou ponad železničnú trať. Štúdia je v súčasnosti na posudzovaní na Hlavnom meste.

Sledujte YIM.BA na Instagrame.

Sledujte YIM.BA na YouTube.

Galéria

  • Saratovská ulica. Zdroj: Penta Real Estate
  • Zdroj: Penta Real Estate

Mapa projektu

Komentáre

Najčítanejšie

Zo Slovenska

Tlačové správy

Instagram

Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia

Pozrieť viac

YouTube