Mestskou časťou Nové Mesto v posledných dňoch hýbe "kauza" bytového domu Kubik, kde developer VI Group realizuje rekonštrukciu a premenu pôvodnej slobodárne na rezidenčnú funkciu, pričom nevybuduje parkovacie miesta v "dostatočnom" objeme. Pre miestnych obyvateľov (a politikov) ide nepochybne o problematickú situáciu, celú debatu však treba vložiť do širšieho rámca diskusií o budúcnosti dopravy v Bratislave.
Na okraji mestskej časti Devínska Nová Ves pribudne ďalší stavebný zámer. Rekonštrukciou a prestavbou staršieho objektu vznikne projekt dostupného bývania Byty Bystrická, ktorý aktuálne spúšťa predaj.
Prudko sa meniace okolie Úderníckej ulice v mestskej časti Petržalka čakajú ďalšie zmeny. Developer YIT Slovakia predložil na posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA) polyfunkčný projekt s prevažujúcou rezidenčnou funkciou Smartti.
Po dlhom čakaní a náznakoch, vyplývajúcich z predošlých vizualizácii, ktoré som priniesol na Bratislava YIMBY ako prvý, sa potvrdila zásadná informácia: Bratislava dostane svoj prvý oficiálny mrakodrap, teda budovu s výškou nad 150 metrov. Developer J&T Real Estate totiž predstavil bližšie detaily k rozšíreniu nábrežného projektu Eurovea.
Postupne sa transformujúca oblasť Mlynských Nív, ktorá si aj napriek početným investíciám stále uchováva svoj postindustriálny charakter, sa dočká ďalšej zmeny - na mieste niekdajšej nevzhľadnej tlačiarne a skladísk na nároží Prístavnej a Plynárenskej ulice vznikne administratívny objekt pod názvom Office Prístavná 1.
V priestore medzi Tomášikovou a Ružinovskou ulicou, južne od budovy Paneurópskej vysokej školy, sa plánuje nový park. Jeho idea vychádza z aktivít niekoľkých miestnych poslancov a spriaznených aktivistov, ktorí zámer prezentujú ako unikátny priestor, ktorý nemá v Ružinove obdobu.
Od oznámenia zámeru spoločnosti HB Reavis vybudovať v rámci riešenia dopravy v súvislosti s výstavbou zóny Nivy nový dopravný systém elektrickej dráhy (pričom sa zvažuje určitá forma monorailu alebo lanovky) prešli vyše dva týždne. Hejteri sa už vybúrili a preto je čas s chladnou hlavou zhodnotiť objektívne fakty a nájsť zásadné body, ktoré viedli k návrhu dopravného systému v danej podobe, ako aj odpovedať na otázku, ako pristupovať k projektu.
Slovenská technická univerzita (STU) sa pripravuje na ďalšiu väčšiu investíciu. Po dokončenej či pripravovanej rekonštrukcii viacerých budov vo svojich kampusoch v centre Bratislavy, v Mlynskej doline a v Trnave, plánuje zrealizovať v prvom z nich stavbu, ktorá sa má stať pomyselným jadrom našej najväčšej technickej školy - Univerzitné centrum STU.
V centrálnej časti mesta pokračuje premena niekdajšej nemocnice a poisťovne na Bezručovej ulici na nadštandardný polyfunkčný komplex Bezručova Residence. Rekonštrukcia dlhodobo zanedbanej budovy však vyvolala aj kontroverzie, keď developer, spoločnosť Bezručova Invest, zrovnala so zemou časť jednej z dvojice vzácnych funkcionalistických budov, ktoré tvoria celý komplex. O projekte a rozličných aspektoch jeho výstavby som sa zhováral s Matejom Ceconíkom, výkonným riaditeľom Bezručova Invest.
Na nároží Jozefskej ulice a Námestia 1. mája sa už dlhodobo vynímal stavebný pozemok, ktorý bol napriek tomu, že bol ohradený stavebným plotom, bez akejkoľvek aktivity. To však už neplatí, pretože výstavba na tomto mieste sa naplno rozbehla a vzniká tu projekt polyfunkčnej budovy, ktorý má názov The Corner.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac