Author photoAdrian Gubčo 03.12.2018 08:45

HB Reavis odhaľuje definitívnu podobu pešej zóny v Twin City

Developer HB Reavis pracuje na dokončovaní exteriérových plôch v okolí projektu Twin City Tower. Najvýznamnejšou z nich je pešia pasáž medzi vežou a nižšími blokmi Twin City, ktorá vytvorí spojenie medzi Karadžičovou ulicou a Mlynskými nivami. Pôjde zároveň aj o pomyselnú spoločenskú os projektu.

Zdroj: HB Reavis

Zdroj: HB Reavis

O vzhľade či prácach na pasáži som informoval už vo viacerých článkoch. Developer dosiaľ zverejnil len dva obrázky, zachytávajúce tento priestor, neboli však veľmi konkrétne a uličku zobrazovali len rámcovo. To sa však teraz, už v priebehu samotnej realizácie, zmenilo s odhalením najnovších vizualizácií.

Tie potvrdzujú, že ulička bude mať predovšetkým parkový charakter vďaka vloženiu širokého zeleného pásu s výsadbou vzrastlých stromov. Budú medzi nimi listnanté aj ihličnaté, čo zabezpečí zelený charakter pasáže počas celého roka. Zeleň doplnia kríky a trávnik, výsledná podoba tak bude pripomínať existujúce záhony v Twin City.

Priestor však bude mať aj verejný charakter. Hlavná pešia os bude popri Twin City, adekvátne proporcie bude mať aj predpolie parteru Twin City Tower. Malo by tu pribudnúť niekoľko maloobchodných prevádzok, okrem gastra by to mali byť podľa mojich informácií aj bežnejšie obchody. Po okrajoch zeleného pásu vznikne sedenie, v strednej časti uličky sa zas vytvorí širší priestor, kde sa budú pravdepodobne konať menšie podujatia – napríklad populárny trh so streetfoodom.

Po dokončení tejto pasáže v prvej polovici budúceho roka tak vznikne príjemný a kvalitný kus verejného priestoru a spoločne s ostatnými exteriérovými plochami okolo najnovšej bratislavskej veže aj ďalší celistvejší kus nového centra mesta.

 

Ulica Mlynské nivy nebude mať dostatočnú šírku chodníkov. Zdroj: HB Reavis

 

Nanešťastie, chodník od ulice Mlynské nivy už nedosahuje takú vysokú úroveň a bude oproti rozšírenej ceste mimoriadne úzky. Developer sa vysoko pravdepodobne spolieha na to, že drvivá väčšina ľudí bude aj tak prechádzať novou pešou zónou, hoci viniť len investora z daného dizajnu by bolo nespravodlivé.

To, ako bude ulica Mlynské nivy vyzerať, totiž do veľkej miery odráža rozmýšľanie mesta o dopravnej politike, kde je zrejmá maximálna preferencia automobilovej dopravy. Verejný priestor chodníkov je vďaka tomu redukovaný do absolútneho minima, čo je v prípade „bulváru“  neprípustné.

Presne v takýchto situáciách by sa dobre uplatnil manuál tvorby verejných priestranstiev, ktorý by stanovoval základné šírky chodníkov v závislosti od významu ulice. V prípade Mlynských nív by to mohlo byť, ak vychádzame z pražského manuálu (str. 75), minimálne 6,5 až 8,5 metra pre chodník po oboch stranách mestskej triedy (so šírkou 40 metrov – Mlynské nivy majú viac).

Vypracovanie a prijatie podobného manuálu sa musí stať jednou z kľúčových priorít najbližšieho obdobia, ak sa chceme vyhnúť zlým riešeniam a budovať naozaj kvalitné mesto pre ľudí – čo nie je len v záujme verejnosti, ale aj developerov či zastupiteľov.

Sledujte YIM.BA na Instagrame.

Sledujte YIM.BA na YouTube.

Galéria

  • Zdroj: HB Reavis
  • Zdroj: HB Reavis
  • Zdroj: HB Reavis
  • Zdroj: HB Reavis

Mapa projektu

Komentáre

Najčítanejšie

Zo Slovenska

Tlačové správy

Instagram

Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia

Pozrieť viac

YouTube