V komerčnej zóne v okolí južnej časti Galvaniho ulice sa rozbehla výstavba ďalšieho kancelárskeho objektu. Galvaniho Business Center V bude ďalším doplnkom zóny, ktorá je jednou z významných bratislavských administratívnych oblastí.
Budova vzniká na dosiaľ nezastavanom pozemku, priamo susediacim s Galvaniho ulicou, ale aj skôr postavenými bizniscentrami a hobbymarketom Hornbach. Práce sa rozbehli pred niekoľkými týždňami, potom, ako projekt získal v apríli stavebné povolenie. Aktuálne vzniká stavebná jama.
V priebehu najbližších dvoch rokov tu vznikne šesťpodlažná budova, z výšky pripomínajúca písmeno C, s nádvorím orientovaným do pokojnejšej bočnej ulice. Ako taký však bude mať objekt obdĺžnikový pôdorys, keďže plné prvé podlažie bude určené okrem komunikačných častí a kantíny aj pre retail vo výmere 1.330 metrov štvorcových. Nad ňou bude päť kancelárskych podlaží s takmer 16-tisíc štvorcovými metrami. Počet parkovacích miest je 581.
Budova bude mierkou aj tvarom sekundovať ostatným kancelárskym komplexom v okolí, ktoré vhodne dotvorí. Výrazu dominujú dlhé pásové okná kontrastujúce s bielou omietkou, čo vedie k jednoduchému pôsobeniu celého objektu. Zjemňujúcim prvkom je zaoblenie jednotivých nároží. Architektom projektu je kancelária JDArch.
Developerom projektu je spoločnosť Galvaniho 5, s.r.o., za ktorou stoja viacerí spoločníci, spojení s menšími developerskými spoločnosťami (Cresco Invest Group, Weon, ale aj IT firma Asseco). Ukončenie výstavby spoločnosť predpokladá v druhej polovici roka 2021.
GBC V naďalej prispeje k posilneniu lokality ako významného miesta dochádzky za prácou v rámci Bratislavy, k čomu má dobré podmienky – minimálne z hľadiska obsluhy automobilovou dopravou. Pri počtoch zamestancov v celej lokalite (ide o tisíce ľudí) by však bolo adekvátne, aby bolo viacero použiteľných spôsobov, ako územie obslúžiť.
Prvým a najjednoduchším krokom by mohlo byť zlepšenie úrovne pešej a cyklistickej dopravy. Hoci sa oblasť nachádza na rovine a vo veľkej blízkosti sídliska na Ostredkoch (aspoň vzdušnou čiarou), priame bezpečné spojenie neexistuje. V bezprostrednom okolí nie je ani meter cyklotrasy, ktorú by mohlo oceniť mnoho zamestnancov. Spojenie so sídliskom blokuje železničná trať.
Nateraz sa nečrtajú v blízkej dobe žiadne náznaky zlepšenia. K tomu môže prísť až v priebehu 20-tych rokov tohto storočia, kedy sa očakáva výstavba Terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOPu) Ružinov, ktorý bude predstavovať prestupný uzol medzi vlakmi, električkami a autobusmi, mal by tu však vzniknúť aj podchod pod železničnou traťou.
To je však zatiaľ hudba budúcnosti, ktorá nebude realitou ani v čase dokončenia GBC V. Celá zóna tak bude mať aj naďalej súčasný charakter – zóny absolútne závislej na individuálnej automobilovej doprave, ktorá viac asociuje predmestie amerického veľkomesta, ako lokalitu, ktorá je vďaka blízkemu letisku do výraznej miery vníamaná ako brána na Slovensko.
Fotografie z 28.7.2019.
Sledujte YIM.BA na Instagrame.
Sledujte YIM.BA na YouTube.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac
Komentáre