zoradiť: podľa dátumu
Obchodný dom Dunaj je výraznou súčasťou Námestia SNP už niekoľko desaťročí. Za tú dobu výrazne schátral, keďže atraktivitou nedokázal držať krok s modernejšími nákupnými centrami. Zmena prišla v priebehu minulého roka, keď spoločnosť CTP rozbehla komplexnú rekonštrukciu, spojenú s radikálnymi stavebnými úpravami.
Bratislava nepatrila na začiatku 20. storočia k európskym veľkomestám, preto sa tu nevyvinuli skutočné výstavné bulváre. Jednou z mála ulíc, ktoré sa však k tejto definícii približujú, je Štefánikova. Tvorená je atraktívnou zástavbou palácov a nájomných domov, z ktorých sú dnes mnohé schátrané. Ich stav sa postupne zlepšuje, samotná ulica ale pripomína skôr dopravnú stoku.
Výstavba električkovej trate v Petržalke, teda druhá etapa Nosného systému MHD v Bratislave, je najdôležitejším aktuálnym dopravným projektom v meste. Ide o vyvrcholenie desaťročia pripravovaného vybudovania hlavnej dopravnej osi na najväčšom sídlisku na Slovensku. Napriek tomu sa realizácia trate mení na totálne fiasko.
V Bratislave pribúdajú nové projekty vysokého štandardu, ktoré prichádzajú s víziou bývania na úrovni, porovnateľnej s vyspelými zahraničnými metropolami. To však predpokladá vkusné zariadenie bytov nábytkom s kvalitným dizajnom od popredných tvorcov. Výber toho najlepšieho ponúka FIVE STAR LIVING, ktorý v centre onedlho otvorí netradičný showroom.
Bratislavský developerský trh a proces je komplikovaný. Hoci to z pohľadu rozvoja mesta prináša najmä negatíva, tí najsilnejší hráči získali dosť skúseností, aby boli schopní presadiť sa aj v zahraničí. Úspešne sa to darí viacerým firmám, ktoré rozširujú svoje portfóliá o nové dokončené či pripravované projekty od prestížnych architektonických kancelárií.
Výstavba električkovej trate v Petržalke neprebieha uspokojivým tempom. Tvrdia to viacerí bratislavskí komunálni politici, ktorí naznačujú, že sa projekt nestihne dokončiť v tomto a ani na začiatku budúceho roka. Vedenie Hlavného mesta pripúšťa, že stav nie je ideálny. Primátor Bratislavy Matúš Vallo hovorí, že si je situácie vedomý a pracuje na náprave.
Amfiteáter v Devíne patrí k zanedbaným a opusteným pamätihodnostiam mesta. V minulosti išlo o významný kultúrny stánok, historické okolnosti aj súdne spory v postsocialistickom období však viedli k jeho devastácii. Teraz sa ale schyľuje k optimistickej budúcnosti: primátor Bratislavy Matúš Vallo oznámil, že objekt sa vracia do rúk mesta.
Hlavné mesto Slovenska je malé. Ide o malé mesto aj z hľadiska strednej Európy, nehovoriac o kontinente a nebodaj celom svete. Jeho medzinárodný význam to odzrkadľuje, napriek tomu aj tu vznikajú produkty a značky, ktoré majú potenciál získať globálne meno. Nečudujme sa, keď nám potom, ako im narastú krídla, uletia.
Špitálska síce nepatrí k uliciam, ktoré by bolo možné prirovnať k mestským bulvárom, napriek tomu by mohla byť atraktívnou spojnicou historického jadra a Blumentálu. Lemuje ju viacero príťažlivých budov, dobudovaná však nie je. Ešte väčším problémom ostáva verejný priestor, ktorého úroveň je mimoriadne nízka.
Projekt Vydrica v bratislavskom Podhradí patrí k najvýznamnejším aktuálne rozostavaným developmentom v meste. Jeho ambícia je nemalá – rozšíriť historické centrum a prepojiť ho s nábrežím Dunaja. Stavebník Vydrica Development je presvedčený, že v exponovanej lokalite vznikne exkluzívna a príťažlivá štvrť. Mená prvých nájomcov či užívateľov nehnuteľností naznačujú, že to tak bude.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac