Author photoAdrian Gubčo 12.09.2018 14:00

Prezentácia električkového okruhu po Pribinovej a Košickej ulici

Pred týždňom spoločnosť J&T Real Estate (JTRE) odprezentovala prepracovaný koncept električkového okruhu, ktorý by mal prepojiť petržalskú električkovú radiálu s ružinovskou vedením cez vznikajúce nové centrum mesta. Po prvotných informáciách prinášam aj detaily z prezentácie.

Prezentácia developera J&T Real Estate

Prezentácia developera J&T Real Estate

Návrh trate sa okamžite stal predmetom vzrušených debát odborníkov i laikov. Potreba obsluhy územia, v ktorom vznikajú obrovské koncentrácie bytov, kancelárii aj nákupných plôch, si nepochybne zasluhuje riešenie v podobe koľajovej dopravy, pričom využitie električiek nespochybňuje prakticky nikto (normálny). Na diskusiu je však konkrétne vedenie a technické aspekty novej trate či tratí. 

Developer ráta s výstavbou trate, ktorá by prechádzala Pribinovou ulicou, zabáčala na východnú stranu Košickej ulice a za križovatkou s ulicou Mlynské nivy by prešla do stredového pásu. Ďalej by viedla po východnej strane Miletičovej ulice a v blízkosti zastávky Saleziáni by sa napája na ružinovskú radiálu.

Developer otvoril aj možnosť vybudovania novej trate smerom na Vrakuňu a Podunajské Biskupice, prípadne vybudovania spojky na Trnavskom mýte smerom na Vajnorskú radiálu. Aktuálne sa pripravuje dokumentácia pre územné rozhodnutie, mesto Bratislava projekt analyzuje. Realizácia sa predpokladá v horizonte 4-7 rokov, developer potvrdil ochotu sa na projekte finančne spolupodieľať.

Mesto nanešťastie nie je dostatočne pripravené na rozvoj nového centra, keďže projekty ani konkrétne trasovania budúcich električkových tratí neexistujú. Jediný podkladový dokument je Územný generel dopravy, ktorý však ráta len s traťou po ulici Mlynské nivy. S novými traťami neráta ani Územný plán Hlavného mesta SR Bratislavy, ktorý bude potrebné zmeniť. Situácia, keď trate verejnej dopravy navrhujú developeri, však svedčí o zlyhaní základných povinností miestnej verejnej správy.

Sledujte YIM.BA na Instagrame.

Sledujte YIM.BA na YouTube.

Galéria

  • Návrh novej trate v prezentácii developera
  • Električkový okruh by dobre prepojil mestské trate, pričom alternatívne spojenia by boli výhodné najmä počas výluk tratí
  • Koncept predstavil Pavel Pelikán, výkonný riaditeľ JTRE
  • Mesto Bratislava ústami primátora mesta Iva Nesrovnala vyjadrilo projektu podporu a prisľúbilo, že finálne riešenie bude výsledkom participatívneho procesu
  • Návrh trate so zastávkami. Zdroj: JTRE
  • Postavenie trate v systéme električkových tratí v Bratislave, vrátane teoretickej možnosti vybudovať trať do Vrakune a Podunajských Biskupíc. Zdroj: JTRE
  • Na žiadosť mesta experti a dopravní inžinieri preskúmali možnosti alternatívneho vedenia trás
  • Určené boli štyri hlavné trasy, z toho tri boli hodnotené (A,B,C). Trasa D sa nehodnotila, lebo územie priamo nepretína
  • Zástupca expertov vyhodnotil trasu A (vedenie po Pribinovej a Košickej) ako najlepšiu. Hoci trasu C experti nehodnotili tak vysoko, treba otvorene povedať, že aj táto trať je vysoko potrebná, keďže rieši obsluhu Stanice Nivy a administratívnych centier v
  • Zhodnotené boli kľúčové výhody daného vedenia. Za problém určili experti hlavne technické prevedenie trate okolo Umeleckej besedy (Umelky), to však považujú za technicky realizovateľné. Samotná Umelka dané riešenie ocenila
  • Na záver bolo preskúmané aj teoretické vedenie trate do Podunajských Biskupíc a Vrakune. Narozdiel od ÚGD, ktorý navrhoval konečnú električiek pri ŽST Podunajské Biskupice, nový návrh navrhuje konečnú pri uvažovanom TIOP Vrakuňa. Ide o rozumnejšie riešeni

Mapa projektu

Komentáre

Najčítanejšie

Zo Slovenska

Tlačové správy

Instagram

Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia

Pozrieť viac

YouTube