Hlavným cieľom parkovacej politiky v hlavnom meste je prostredníctvom regulácie a spoplatnenia parkovania znížiť dopravnú záťaž a zlepšiť situáciu vo verejnom priestore. Ľudia by mali vo väčšej miere využívať verejnú, resp. alternatívnu formu dopravy. Autá však z mesta v takej radikálnej miere nezmiznú, a tak sú potrebné parkovacie kapacity, kam by sa z dnes obparkovaných priestranstiev presunuli.
Väčšina mestských plavární na Slovensku vznikla ešte v 20. storočí a dodnes neprešli žiadnou významnou rekonštrukciou. Niektorým stavbám tohto typu dokonca hrozí zánik. Zmeniť by to ale mohol stúpajúci záujem verejnosti aj samotných miest. Obyvatelia aj samosprávy si začínajú uvedomovať, že pre kvalitu života sú pohyb a plávanie dôležitými prísadami. Rovnako dobrou správou je, že sa už ľudia neuspokoja len s najlacnejšími rekonštrukciami bez vyššej hodnoty.
Jednou z najväčších výziev pre súčasné svetové mestá je ich potenciál pre prilákanie talentovaných ľudí, najmä študentov a pracovníkov, ktorí by sa potom podieľali na rozvoji domácej ekonomickej a vzdelanostnej základne. Problémom sú ale nezriedka nedostatočné alebo nekvalitné rezidenčné kapacity, ktoré sú navyše cenovo nedostupné. Bratislava v tomto smere nie je výnimkou. Riešenia prichádzajú z miest, ktoré považujú lákanie talentu za prioritu.
ČLÁNOK BOL DOPLNENÝ Bratislavský hrad je nespochybniteľnou dominantou mesta, čomu vďačí svojej architektúre aj umiestneniu na vŕšku nad centrom metropoly. Pre mnohých návštevníkov, najmä ľudí so zhoršenými možnosťami pohybu, je však ťažšie prístupný. Zmeniť by to mala tzv. Hradná spojka, teda scénický výťah, spájajúci areál Bratislavského hradu a Národnej rady SR s novou Vydricou.
Česká metropola Praha je označovaná za mesto s jedným z najlepších systémov verejnej dopravy na svete. Našinec si ju spája najmä s metrom, skutočne výnimočná je ale pražská električková sieť. Mesto ju neustále rozširuje, pričom v krátkom čase sa električky vrátia aj na jedno z najikonickejších pražských námestí. Vznik vítanej trate je pritom spojený s vytlačením automobilov.
Pri tvorbe interiéru bytu existuje viacero prístupov. Jedným z nich je aj minimalizmus, ktorý sa usiluje o redukciu prvkov a vplyvov, ktoré by bolo možné označiť za rušivé. V kombinácii s efektívnym rozvrhnutím dispozície či atypickými riešeniami môže vzniknúť skutočne jedinečný interiér, ktorý napĺňa najmä život majiteľa a jeho rodiny.
Keď sa povie slovo pivnica, väčšina ľudí si pravdepodobne predstaví tmavé, vlhké a chladné miesto, kde sa skladujú nepotrebné veci. Technologický pokrok však mení vnímanie potenciálu pivníc. Dnes už môže ísť o nadštandardné priestory pre skladovanie vína, potravín, ale aj atraktívne miesto pre trávenie času, relax, prácu či dokonca bývanie. Zo stavebného hľadiska pritom ide o relatívne jednoduché riešenie.
Bratislava bola donedávna mestom bez jediného kvalitného verejného skateparku. Platilo to aj napriek rastúcej popularite skateboardingu, ktorý je spojený nielen so športovaním, ale aj so špecifickým životným štýlom. Dnes to však už neplatí. Situácia sa výrazne zlepšila, pričom v krátkom čase dostane metropola zónu, poskytujúcu podmienky pre medzinárodné súťaže.
Devínska Nová Ves je jednou z periférnych častí Bratislavy. Jej rozvojový potenciál je však obrovský, čo potvrdzuje aj rastúci počet pripravovaných zámerov. Patrí k nim i projekt Nová Devínska, ktorý bol predtým známy ako Slnečný vrch II.
Úradná, reprezentačná aj komunitotvorná funkcia mestských radníc si vyžaduje kvalitnú architektúru. To sa už celé storočia týka nielen veľkých miest, ale aj mestečiek či obcí. Dnešné projekty v zahraničí z tejto zvyklosti nevybočujú, kvalitný príklad sa však nachádza aj na Slovensku.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac