Author photoRED 24.11.2023 18:00

Viac tovarov pre rastúcu metropolu. Logistickým areálom sa darí, na hranici mesta vznikne D4 Area

Skladové a logistické zóny sa v poslednej dobe rozrastajú na území Hlavného mesta aj v jeho bezprostrednom okolí. Niektoré pritom využívajú napojenie na diaľničný obchvat D4 a rýchlostnú cestu R7. Jedným z nových areálov je Priemyselná zóna D4 Area, ktorá vznikla na hranici mesta v katastri Mostu pri Bratislave.

Zdroj: D4 Area

Zdroj: D4 Area

Most pri Bratislave v okrese Senec láka obyvateľov aj podnikateľov svojou blízkosťou k Hlavnému mestu. Leží iba 3 kilometre od Bratislavy, od letiska je vzdialený asi 15 minút a na Hlavnú železničnú alebo autobusovú stanicu sa dá dostať automobilom asi za 20 minút.

Dopravnej dostupnosti pritom pomohlo vybudovanie obchvatu Bratislavy, teda predovšetkým diaľnice D4, čím sa atraktivita viacerých obcí v okolí Bratislavy ešte zvýšila. Cez obec Most pri Bratislave prechádza významný ťah cestnej dopravy do Dunajskej Stredy a Komárna, cesta II/572. Predpokladá sa, že v budúcnosti bude v križovatke Most pri Bratislave vyúsťovať rýchlostná cesta R1 do Nitry a pokračovať ďalej na vnútorný mestský okruh. 

Aj z týchto dôvodov sa v obci dokončuje výstavba priemyselnej zóny D4 Area, ktorá je od zastavaného územia oddelená diaľnicou. Vznikla tu najmä zástavba skladových objektov a s ľahkou priemyselnou výrobou. Zóna bude zároveň využívaná aj pre polyfunkciu a občiansku vybavenosť. Predávané sú tu pozemky pre výstavbu jednotlivých stavieb.

Galéria

  • Zdroj: D4 Area
  • Zdroj: D4 Area
  • Zdroj: D4 Area
  • Zdroj: D4 Area
  • Zdroj: D4 Area
  • Zdroj: D4 Area
  • Zdroj: D4 Area

Podľa Územnoplánovacej informácie, zverejnenej na oficiálnej stránke projektu, ležia parcely v území, ktoré je v regulačnom bloku OS1 – Zmiešané územia občianskej vybavenosti, komunálnej výroby distribúcie a skladovania. Obec očakáva vznik objektov občianskej vybavenosti, výrobných a nevýrobných služieb, skladovacích centier, obchodnej vybavenosti, verejného stravovania či komerčnej administratívy. V zóne je možná výstavba budov do troch nadzemných podlaží a jedného podzemného podlažia.

Aktuálne je v príprave na predaj viacero pozemkov s rozlohou od 600 do 6.973 m2, niektoré sú už predané – svoje sklady tu má napríklad známa firma Lunys a umiestnená by tu mala byť aj Stanica technickej kontroly pre danú spádovú oblasť. Všetky ponúkané pozemky, celkovo 24, disponujú kompletnými inžinierskymi sieťami, teda cestami, chodníkmi, osvetlením, optikou, vodou, elektrinou, plynom, kanalizáciou a dažďovou kanalizáciou. Infraštruktúra sa už kolauduje.

Za projektom D4 Area stojí investor a developer FELD s.r.o., ktorý má pätnásťročné skúsenosti v oblasti budovania developerských projektov a areálov. Spoločnosť sa venuje najmä výstavbe a zasieťovaniu území pre rodinné domy a polyfunkciu.

V minulosti realizovala výstavbu 100 rodinných domov v Moste pri Bratislave a zastrešovala aj zasieťovanie ich územia. Za sebou má ďalej projekt Alžbetka v Alžbetinom Dvore, kde zasieťovala územie pre 20 rodinných domov. V Bratislave sa venuje projektom so zameraním na kancelárske priestory.

 

Skladový areál má poskytnúť miesto pre haly aj obchodné priestory. Zdroj: D4 Area

 

Logistickým parkom sa aktuálne v Bratislave očividne darí. Naplánované sú vo viacerých mestských častiach v blízkosti dôležitých tranzitných cestných komunikácií. K najnovším ohláseným projektom patrí logistický park v projekte Nesto v Petržalke, City Site v susedstve rafinérie Slovnaft, logistické centrum v Čiernom lese taktiež neďaleko Slovnaftu alebo dvojica logisticko-komerčných zón v blízkosti bratislavského letiska.

Do tohto výpočtu ešte nie sú započítané veľké skladové zóny mimo mesta, ktoré vznikajú najmä v dotyku diaľnic D1 alebo D2, napríklad vo Voderadoch, Triblavine, Malackách a inde. Dopyt mesta po produktoch rastie, preto možno očakávať ďalší rozvoj logistiky najmä vo väzbe na diaľnice či diaľničné križovatky. Nie je vylúčené, že jedného dňa bude diaľnica D4 takmer kompletne obstavaná podobnými areálmi, čím bude pripomínať situáciu v mnohých svetových metropolách. 

D4 Area je preto počiatkom mohutnejšieho rozvoja v danej lokalite. Investorovi sa podarilo získať jednu z najvýhodnejších polôh. Ak sa skutočne podarí jedného dňa dobudovať rýchlostnú cestu R1 až po Bratislavu a priamo v meste vybudovať prieťah – nazývaný aj obchvat Vrakune – pôjde o ideálne položený areál so spojením prakticky do celej metropolitnej oblasti, vrátane rakúskeho a maďarského zázemia. V tomto predstihuje aj niektoré vyššie zmienené projekty.

Všimnú si to nepochybne aj iní investori. D4 Area však bude mať vďaka skoršiemu štartu výhodu oproti ostatným potenciálnym hráčom. Profitovať by z toho mal nielen investor tohto logistického areálu, ale aj klienti, ktorí budú rozvíjať jednotlivé pozemky.

 

Článok vznikol v spolupráci s D4 Area. 

Sledujte YIM.BA na Instagrame.

Sledujte YIM.BA na YouTube.

Najčítanejšie

Zo Slovenska

Tlačové správy

Instagram

Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia

Pozrieť viac

YouTube