zoradiť: podľa dátumu
Na nábreží napredujú práce na úpravách električkových tratí. Ich súčasťou je aj vybudovanie novej električkovej trate v susedstve rozostavaného projektu Vydrica. Developer Vydrica Development tvrdí, že čoskoro dôjde k rozšíreniu centra mesta. Kvalitné spojenie verejnou dopravou k tomu môže skutočne prispieť.
Električky sú v Bratislave nosným systémom verejnej dopravy. Sú kapacitné, rýchle, spoľahlivé a pohodlné – keď všetko funguje ako má. Pre optimálny výkon potrebujú premávať po moderných tratiach, čo je dôvod, prečo mesto plánuje modernizovať jednotlivé radiály. Realizácia uvažovaných projektov ale potrvá dlhšie oproti pôvodným úvahám.
Bratislava v posledných rokoch dramaticky mení podobu svojho nábrežia. Kým ešte vcelku nedávno mal ako-tak reprezentatívnu podobu len úsek medzi Mostom SNP a Slovenským národným múzeom, dnes sa pracuje na revitalizácii územia medzi Mostom Lanfranconi a Apollo. Spojená je s výraznými zmenami, ktoré sa citeľne dotknú aj plôch v okolí rastúcej Vydrice.
Električková doprava tvorí pilier mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Do konca desaťročia by sa tak mali zmodernizovať jednotlivé radiály, čo zlepší nielen prevádzkové parametre, ale aj štandard pre cestujúcu verejnosť. Pred realizáciou väčších projektov Dopravný podnik Bratislavy (DPB) pripravuje aspoň menšie zásahy.
Postupne rastúce Bory na severozápadnom okraji Bratislavy budú v budúcnosti významnou časťou Bratislavy. Malo by ísť o štvrť, kde bude žiť možno až päťciferný počet obyvateľov, nachádza sa tu veľké nákupné centrum a už onedlho aj veľká nemocnica. Napriek tomu dnes chýba kvalitnejšie napojenie na verejnú dopravu. To sa však má zmeniť.
Račianska električková radiála prejde ďalšími zmenami. V uplynulom období na nej pribudli nové prístrešky a frekventované zastávky sa stali kultúrnejšími. Viditeľné zlepšenie zarezonovalo u verejnosti pozitívne, Dopravný podnik Bratislavy (DPB) tak ohlasuje ďalšie plány. Určitý postup nastal aj pri modernizácii Vajnorskej radiály.
Račianska električková radiála je jednou z najvýznamnejších a najvyťaženejších bratislavských tratí. Jej úroveň je však nelichotivá. Naostatok, Račianska radiála nebola ani zaradená medzi vlnu modernizácií, ktorými mali prejsť iné trate v meste. Hlavné mesto a Dopravný podnik Bratislavy preto vykonali počas uplynulého obdobia aspoň provizórne úpravy, v rámci ktorej zlepšili stav zastávok. Jednou z nich mal byť aj Gaštanový hájik.
Hlavné mesto a Dopravný podnik Bratislavy (DPB) dokončili rekonštrukciu prvej série električkových zastávok na Račianskej električkovej radiále. Za relatívne krátku dobu sa tak čiastočne zvýšila úroveň vyčkávacích priestorov pre cestujúcu verejnosť. Úspech projektu mesto podnietil k príprave aj ďalších opráv.
Hlavné mesto a Dopravný podnik Bratislavy (DPB) pristúpili k čiastočnej rekonštrukcii viacerých zastávok na Račianskej električkovej radiále. Tieto sa nesú v podobnom duchu ako minuloročná provizórna obnova zastávky na Račianskom mýte. Výsledkom je zlepšenie stavu vyčkávacieho priestoru pre cestujúcich. Skutočná modernizácia zastávok je však hudbou budúcnosti.
Hlavné mesto konečne rozbehlo výstavbu predĺženia Petržalskej električkovej radiály, vďaka čomu dostane najväčšie sídlisko v krajine svoju nosnú dopravnú líniu. Spustenie realizácie projektu zároveň otvorilo otázku, ako sú na tom iné zámery rozvoja električkovej siete v metropole. Po roku od posledného obdobného článku prinášam aktualizovaný prehľad známych a plánovaných projektov.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac