zoradiť: podľa dátumu
Výstavba Petržalskej radiály je v súčasnosti najdôležitejším dopravným projektom v Bratislave. Električková trať, spájajúca súčasnú konečnú na Jungmannovej s Janíkovym dvorom, mala byť podľa predchádzajúcich plánov dokončená do konca roka 2023. Komplikácie pri výstavbe však viedli k výraznému zdržaniu. Mesto najnovšie avizuje, že realitou by mohla byť už na konci tohto roka.
Najvýznamnejším aktuálne realizovaným dopravným projektom v Bratislave je výstavba druhej etapy Nosného systému MHD, teda Petržalskej radiály. Hoci výstavba výrazne mešká, napriek všetkému postupuje. Na niektorých miestach sa už začína črtať finálna podoba dopravnej stavby. Sprejazdnené budú onedlho aj prvé križovatky.
Výstavba električkovej trate v Petržalke neprebieha uspokojivým tempom. Tvrdia to viacerí bratislavskí komunálni politici, ktorí naznačujú, že sa projekt nestihne dokončiť v tomto a ani na začiatku budúceho roka. Vedenie Hlavného mesta pripúšťa, že stav nie je ideálny. Primátor Bratislavy Matúš Vallo hovorí, že si je situácie vedomý a pracuje na náprave.
Výstavba električkovej trate v Petržalke, teda druhá etapa Nosného systému MHD v Bratislave, je najdôležitejším aktuálnym dopravným projektom v meste. Ide o vyvrcholenie desaťročia pripravovaného vybudovania hlavnej dopravnej osi na najväčšom sídlisku na Slovensku. Napriek tomu sa realizácia trate mení na totálne fiasko.
Výstavba druhej etapy Petržalskej električkovej radiály je v súčasnosti najdôležitejším dopravným projektom v Bratislave. V príprave bol dlhé roky a vo výstavbe je od konca roka 2021. Dokončená mala byť tento september, čo spochybňovali viaceré strany. Teraz sa zdá, že obavy boli namieste – mesto začína postupne ustupovať od sľubov, že už na jeseň bude do Janíkovho dvora premávať električka.
Druhá etapa výstavby Nosného systému MHD v Bratislave, teda pokračovania Petržalskej radiály, je ostro sledovaný projekt. Okrem zlepšenia dopravnej situácie by mal prispieť k rozvoju centrálnej zóny najväčšieho bratislavského sídliska. Podľa pôvodného plánu mala byť v tomto období stavba dokončená. Teraz sa hovorí o septembrovom termíne, neistý je však aj ten.
Výstavba druhej etapy Petržalskej radiály je mnohými Bratislavčanmi vnímaná ako nekonečný príbeh. Podľa pôvodných plánov vedenia Hlavného mesta sa mala Petržalka aktuálne už pripravovať na spustenie prevádzky na novej trati. V skutočnosti ešte stále nemožno povedať, či sa stihne dokončenie o rok neskôr – hoci pokrok je v poslednej dobe viditeľný.
Výstavba električkovej trate v Petržalke, teda oficiálne druhá etapa realizácie Nosného dopravného systému v Bratislave, nepatrí k najúspešnejším príbehom. Projekt je spojený s meškaniami a komplikáciami. Napriek tomu už začína byť zreteľná línia budúcej trate aj podoba pridružených stavieb.
Najväčší projekt rozvoja verejnej dopravy v Bratislave sa pomalými krokmi posúva vpred – aspoň na prvý pohľad. Predĺženie električkovej trate z Jungmannovej do Janíkovho dvora v Petržalke malo byť podľa pôvodných plánov dokončené do konca roka 2023. Aktuálny plán je koniec budúceho septembra, pričom mesto tvrdí, že pracuje na dodržaní termínu.
Električky sú v Bratislave nosným systémom verejnej dopravy. Sú kapacitné, rýchle, spoľahlivé a pohodlné – keď všetko funguje ako má. Pre optimálny výkon potrebujú premávať po moderných tratiach, čo je dôvod, prečo mesto plánuje modernizovať jednotlivé radiály. Realizácia uvažovaných projektov ale potrvá dlhšie oproti pôvodným úvahám.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac