zoradiť: podľa dátumu
Hoci je koncoročný termín spojazdnenia predĺženej električkovej trate v Petržalke pre prvé vozidlá spojený s pochybnosťami, projekt viditeľne napreduje. Kým v priebehu augusta sa začali formovať prvé zastávky, v týchto týždňoch podobu získavajú aj kľúčové zostávajúce úseky, kde dosiaľ neboli položené koľaje. Pravý breh Dunaja sa tak nezadržateľne blíži k trati až do Janíkovho dvora.
Električková trať v Petržalke, v súčasnosti najvýznamnejšia rozostavaná dopravná stavba v Bratislave, sa blíži k svojmu dokončeniu. Pôvodne mala byť hotová už na konci roka 2023, aktuálne sa hovorí o prelome rokov 2024 a 2025. Prvé časti projektu tak začínajú získavať tvár vrátane častí, ktoré budú cestujúci vnímať najviac – teda zastávky a prestupné uzly.
Výstavba električkovej trate v Petržalke sa dostala do fázy, keď už začína byť miestami takmer viditeľná jej budúca podoba. Realitou má byť v prvej polovici budúceho roka, hoci stavebník, Hlavné mesto SR, naznačuje, že už na konci tohto bude takmer použiteľná. Ako bude vyzerať naozaj, umožňuje vidieť atraktívna animácia, ktorej autorom je animátor Lukáš Rehák.
Výstavba Petržalskej električkovej radiály prekonala v posledných dňoch niekoľko významných míľnikov. Dokončené boli prvé dve križovatky, kde sa trať pretína s Jantárovou cestou. Okrem toho Hlavné mesto tvrdí, že koľajnice sú položené takmer na celom úseku trate s pár výnimkami. V realite je situácia menej optimistická, hoci o pokroku nemožno pochybovať.
Stavebné práce na električkovej trati v Petržalky viditeľne pokročili. Napriek pokračujúcim diskusiám o reálnosti jej sprevádzkovania do konca tohto roka je vysoko pravdepodobné, že projekt bude v mimoriadne vysokom štádiu realizácie. Napokon, už teraz získavajú definitívnu podobu viaceré zásadné časti tejto kľúčovej dopravnej osi na pravom brehu Dunaja.
Najväčší dopravný projekt v metropole v podobe výstavby druhej etapy Petržalskej električkovej radiály je stíhaný problémami a meškaním. Pôvodne mal byť dokončený na konci roka 2023. Dnes padá termín december 2024, hoci vládnu veľké pochybnosti o tom, či je možné ho splniť. Hlavné mesto však verí, že električky v tomto čase premávať budú.
Výstavba Petržalskej radiály je v súčasnosti najdôležitejším dopravným projektom v Bratislave. Električková trať, spájajúca súčasnú konečnú na Jungmannovej s Janíkovym dvorom, mala byť podľa predchádzajúcich plánov dokončená do konca roka 2023. Komplikácie pri výstavbe však viedli k výraznému zdržaniu. Mesto najnovšie avizuje, že realitou by mohla byť už na konci tohto roka.
Najvýznamnejším aktuálne realizovaným dopravným projektom v Bratislave je výstavba druhej etapy Nosného systému MHD, teda Petržalskej radiály. Hoci výstavba výrazne mešká, napriek všetkému postupuje. Na niektorých miestach sa už začína črtať finálna podoba dopravnej stavby. Sprejazdnené budú onedlho aj prvé križovatky.
Výstavba električkovej trate v Petržalke neprebieha uspokojivým tempom. Tvrdia to viacerí bratislavskí komunálni politici, ktorí naznačujú, že sa projekt nestihne dokončiť v tomto a ani na začiatku budúceho roka. Vedenie Hlavného mesta pripúšťa, že stav nie je ideálny. Primátor Bratislavy Matúš Vallo hovorí, že si je situácie vedomý a pracuje na náprave.
Výstavba električkovej trate v Petržalke, teda druhá etapa Nosného systému MHD v Bratislave, je najdôležitejším aktuálnym dopravným projektom v meste. Ide o vyvrcholenie desaťročia pripravovaného vybudovania hlavnej dopravnej osi na najväčšom sídlisku na Slovensku. Napriek tomu sa realizácia trate mení na totálne fiasko.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac