zoradiť: podľa dátumu
Eurofondy na predĺženie električkovej trate v bratislavskej Petržalke, v úseku od Jungmannovej po Janíkov dvor, by mohli potvrdiť vo februári. Hlavné mesto je totiž pred podpisom zmluvy o nenávratný finančný príspevok (NFP). Vyplýva to z vyjadrení, ktoré Ministerstvo dopravy SR poskytlo pre Tlačovú agentúru Slovenskej republiky (TASR).
Dramatické zvraty okolo výstavby predĺženia električkovej trate v Petržalke - Petržalskej radiály - boli pre projekt príznačné najmä v minulom roku. V tom súčasnom sa už práce na stavbe pohli, hoci stále pomaly. Rozostavaná trať mení centrálnu Petržalku spolu s tým, ako sa budujú dôležité časti stavby. O jednej z nich aktuálne informoval Magistrát Hlavného mesta.
Bratislava definitívne získala potrebné prostriedky pre dokončenie výstavby druhej etapy nosného systému MHD v Bratislave, teda Petržalskej električkovej radiály. Zástupcovia hlavného mesta a Ministerstva dopravy SR dnes podpísali zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku. Hrozby o prepadnutí peňazí na realizáciu sa tým rozplývajú.
Len donedávna ešte bratislavský Magistrát ubezpečoval, že projekt druhej etapy Nosného systému MHD, teda predĺženia električkovej radiály v Petržalke, stihne sprevádzkovať do konca roka 2023. Dnes už pripúšťa, že to o mnoho mesiacov neskôr. Ani to však nemusí byť definitívny termín, minimálne podľa starostu mestskej časti Bratislava - Petržalka Jána Hrčku.
Výstavba druhej etapy Nosného systému Mestskej hromadnej dopravy – teda Petržalskej električkovej radiály – je najväčším investičným projektom Hlavného mesta. Z pohľadu Magistrátu má byť jej skoré dokončenie najväčšou prioritou. Výstavba je však spojená s odkladmi, spomalením prác a pochybnosťami. Len v poslednej dobe možno sledovať aké-také zvýšenie dynamiky výstavby.
Chorvátske rameno je jedným z najdôležitejších krajinotvorných aj mestotvorných prvkov v Petržalke. Vodná plocha vytvára základ pre vznik rozsiahleho líniového parku, nadväzujúceho na novú električkovú trať. Zároveň je však do určitej miery aj bariérou, sťažujúcou priečny pohyb. Zmeniť to majú nové pešie a cyklistické mosty.
Najväčší investičný projekt mesta a zároveň najväčšia aktuálne realizovaná dopravná stavba v Bratislave sa postupne hýbe dopredu. Druhá etapa Nosného systému MHD, teda pokračovanie Petržalskej radiály, sa stáva realitou. Po takmer ročnom čakaní je konečne známy predpokladaný harmonogram výstavby aj termín dokončenia novej trate.
Električky sú v Bratislave nosným systémom verejnej dopravy. Sú kapacitné, rýchle, spoľahlivé a pohodlné – keď všetko funguje ako má. Pre optimálny výkon potrebujú premávať po moderných tratiach, čo je dôvod, prečo mesto plánuje modernizovať jednotlivé radiály. Realizácia uvažovaných projektov ale potrvá dlhšie oproti pôvodným úvahám.
Najväčší projekt rozvoja verejnej dopravy v Bratislave sa pomalými krokmi posúva vpred – aspoň na prvý pohľad. Predĺženie električkovej trate z Jungmannovej do Janíkovho dvora v Petržalke malo byť podľa pôvodných plánov dokončené do konca roka 2023. Aktuálny plán je koniec budúceho septembra, pričom mesto tvrdí, že pracuje na dodržaní termínu.
Výstavba električkovej trate v Petržalke, teda oficiálne druhá etapa realizácie Nosného dopravného systému v Bratislave, nepatrí k najúspešnejším príbehom. Projekt je spojený s meškaniami a komplikáciami. Napriek tomu už začína byť zreteľná línia budúcej trate aj podoba pridružených stavieb.
Informácie o projektoch, výstavbe a architektúre v Bratislave | Information about development and architecture in Bratislava, Slovakia
Pozrieť viac